Privatlivspolitik og betingelser
Privatlivspolitik
Moderliv behandler dine personoplysninger forsvarligt og i overensstemmelse med persondataloven. Vi bestræber os på at minimere anvendelsen af personfølsomme oplysninger og behandler dine indhentede persondata med respekt og ansvarlighed.
Moderlivs samarbejdspartnere inden for databehandling og håndtering af personoplysninger lever op til GDPR anno 25. maj 2018. Vores booking og journalsystem anvender SSL-sikkerhed for krypteret og sikker kommunikation.
Ved onlinebooking indhentes aktivt et samtykke fra dig, hvormed du accepterer Moderlivs betingelser og vilkår for persondatahåndtering, samt virksomhedens øvrige vilkår og forretningsbetingelser.
Selvom vi forsøger at sikre dine data bedst muligt, kan vi ikke garantere deres sikkerhed, når de overføres via Internet. Sikkerheden for dine data er således dit eget ansvar under overførsel via Internet, f.eks. hvis du sender dine personoplysninger, billeder eller lignende via mail.
Dine data udleveres ikke til tredjemand uden din tilladelse, medmindre myndigheder måtte kræve dem udleveret.
Personoplysninger
Personoplysningerne anvendes ved booking, journalføring, bogføring og betaling. Journaloplysninger opbevares i 10 år i overensstemmelse med gældende lovgivning og i overensstemmelse med Styrelsen for patientsikkerhed. Persondataoplysninger kan til enhver tid slettes på din opfordring. Du har yderligere ret til at få dine oplysninger opdateret, udleveret eller overført til anden behandler.
Moderliv registrerer følgende personoplysninger:
- For- og efternavn
- Adresse
- E-mailadresse
- Telefonnummer
- Cpr. nummer
- Helbredsoplysninger
Oplysningerne registreres ved booking af aftaler hos Moderliv online eller mundtligt. Og anvendes i forbindelse med journalføring, behandling, fakturering og ved indberetning til Sygeforsikring Danmark. Oplysningerne arkiveres i 10 år i henhold til lovgivningen ved Styrelsen for patientsikkerhed.
Databehandlere
Herunder listes Moderlivs databehandlere. De indhentede personoplysninger deles med Moderlivs databehandlere i overensstemmelse med persondataloven og udelukkende med fagligt formål.
Trice
Trice er en online kommunikationsplatform for medicinske billedjournaler, som udelukkende behandles og anvendes af Moderlivs professionelle sundhedspersonale. Trice er underlagt EU’s persondataforordning.
Terapeutbooking
Terapeut Booking opbevarer data hos et danskejet hosting-selskab i Danmark. Dine data vil altid være omfattet af beskyttelsen i persondataforordningen. Alt data vi indsamler ved booking og journalføring, samt det du selv opretter og registrerer ved online booking behandles fortroligt og er krypteret. Terapeutbooking har databehandleraftale med e-conomics og Sygeforsikring Danmark.
GE health
I Moderlivs ultralydsapparater arkiveres billedmateriale og optages journal på de klienter, der får foretaget en graviditetsscanning. Data gemmes lokalt på apparatet og tilgås kun af Moderlivs sundhedsfaglige personale med behandlingsansvar, samt GE Healthcare Denmark support medarbejdere.
Moderliv.dk
Når du besøger moderliv.dk indsamler vi automatisk oplysninger om dit besøg. F.eks. hvilke sider du åbner, om du har været her før, og hvilket websted eller søgemaskine du kom fra. Den information, vi automatisk indsamler fra dit besøg, er ikke personlig. Den bruges ikke til at identificere dig som person, men til at følge tendenser i generel brugeradfærd på vores website.
Henvendelse
Ved behov for yderligere information om Moderlivs persondatahåndtering, behov for ændringer eller ved tilbagetrækning af samtykke rettes der henvendelse til Moderliv.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: kontakt@moderliv.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:
Moderliv ApS
Hauser Plads 32, 1. sal
1127 København K
Telefon: +45 88 63 88 38
E-mail: kontakt@moderliv.dk
Betingelser
Scanninger, konsultationer, behandlinger og individuelle forløb
- Booking foretages online, telefonisk eller i klinikken.
- Betaling sker online ved booking af tiden eller ved ankomst til klinikken.
- Afbud skal meddeles klinikken på mail kontakt@moderliv.dk senest kl. 8.00 på dagen for din aftale. Ved afbud efter kl. 8.00 på dagen for din aftale opkrælves gebyr svarende til halvdelen af den bookede ydelses pris. Ved udeblivelse opkræves det fulde beløb for den bookede ydelse.
- Har du i forbindelse med din online booking valgt at betale med det samme, vil du ved rettidig aflysning få refunderet beløbet.
- Scanningspakken og Babytjek klippekortet er gyldigt et år fra køb.
Hold og kurser
- Booking foretages online, telefonisk eller i klinikken.
- Betaling foretages samtidig med booking, med mindre andet er aftale.
- Moderliv forbeholder sig retten til at aflyse et hold/kursus, hvis tilslutningen mod forventning er lav. I tilfælde af aflysning informeres de tilmeldte om dette minimum en uge før opstart og der vil enten være mulighed for at springe på et andet hold eller få pengene refunderet.
- Der gives ikke refusion for tabte undervisningstimer, med mindre undervisningen er aflyst af Moderliv.
- Du skal være tilmeldt fødselsforberedelses modul 1 for at melde dig til modul 2 og 3.
- Hvis du har taget hul på et fødselsforberedelsesforløb – det vil sige har deltaget i et eller to moduler – er det ikke længere muligt at fortryde købet.
- Tilbagebetaling og udstedelse af gavekort sker kun, hvis ønsket om afmeldelse meddeles klinik skriftligt minimum en uge inden deltagelse i første modul.
- Hvis du fortryder dit køb mere end 14 dage efter købet tilbagebetales pengene ikke, men vi kan tilbyde et gavekort på det fulde beløb.
- Når du har tilmeldt dig modul 1 og betalt, har du 14 dages fortrydelsesret. Det betyder, at vi inden for de første 14 dage efter købet refunderer det betalte beløb minus transaktionsgebyr, hvis du ønsker dette.
- Du har mulighed for at ændre dato på et hold, i det omfang der er plads til jer. Ændringer skal foretages minimum to uger før datoen for det modul, du ønsker at ændre dato for. Ønske om ændring skal sendes til klinikken på mail kontakt@moderliv.dk. Hvis du er tilmeldt mere end et modul 2 eller mere end et modul 3 vil du blive faktureret 1200 kroner for det ekstra modul. Det er derfor meget vigtigt, at du tager kontakt til os ved behov for at ændre dato og ikke selv melder dig på endnu et hold.
Webshop betingelser
Disse nedenstående betingelser vedrører produkter bestilt via vores webshop og dermed ikke ydelser booket via vores bookingsystem.
Online betaling
Moderliv modtager online betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard og American Express. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i Danske kroner.
Moderliv bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
Der afsendes webshopordrer på alle mandage, onsdage og fredage. Ordrer lagt inden klokken 12 på disse dage sendes samme dag.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Moderliv vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering
Når du handler på Moderlivshop.dk yder vi 14 dages fuld returret fra den dag, du modtager dine varer. Der er ikke returret på fødevarer og customized varer f.eks. med navn eller gravering. Ved returnering skal du udfylde den medsendte returseddel og vedlægge den i returforsendelsen, sammen med varerne. Varerne bedes returneres i original emballage og med mærkat. De skal naturligvis være ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen. Du står selv for ansvar og omkostningerne i forbindelse med returneringen. Vi anbefaler dog, at pakken sendes retur som pakkepost via PostNord MED omdeling direkte til butikken, så det er muligt for dig at spore pakken. Vi modtager ikke varer, der returneres på efterkrav eller uden gyldig porto.
Henvendelse og reklamationer sendes til:
Moderliv ApS
Hauser Plads 32, 1. sal
1127 København K
Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis du ønsker at returnere eller bytte en vare, kan du købe en returlabel her: https://return.shipmondo.com/moderlivshop
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor vi modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal forsendelsen returneres senest 14 dage efter.
Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@moderliv.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, findes der vejledning for almindelig klageprocess på www.forbrug.dk
Gavekort
Et gavekort til Moderliv er et ihændehaverbevis, hvilket betyder, at mister man det, kan det ikke erstattes. Samtidig er det altid den person, som er i besiddelse af gavekortet, der ligeledes vil kunne indløse det. Gavekortet kan ikke ombyttes til kontanter. Ved restbeløb under 50 kroner kan dette dog udbetales. Du kan selvfølgelig bruge gavekortet som betaling af alle ydelser, med mindre andet fremgår af gavekortet, også som en del af betaling for en ydelser der overstiger gavekortets beløb. Ved ønske om udbetaling af elektroniske gavekort opkræves gebyr på 100 kroner. Gavekortet udløber et år efter udstedelsesdato med mindre andet er anført.